De SEO trends van dit jaar

Trends veranderen natuurlijk altijd heel snel, dus is het belangrijk om op de hoogte te blijven van de trends. Vooral als het gaat om SEO teksten natuurlijk. Deze teksten kunnen er namelijk voor zorgen dat jij geen opdrachten mist, want met een goede SEO tekst kom je in de top tien van Google. Dit is natuurlijk wat iedereen wil, dus daar komen trend bij kijken en zij kunnen een zeer belangrijke rol spelen binnen de teksten.

SEO trends van het jaar 2018

Je moet vooral denken vanuit Google, wat wil Google nou precies? Google is immers de zoekmachine die bepaalt waar jouw artikel wordt geplaatst als men de zoekwoorden intypt. Google wil er vooral voor zorgen dat iedereen snel en gemakkelijk aan de benodigde informatie kan komen. Je moet er dus voor zorgen dat de informatie die je naar buiten brengt heel duidelijk en overzichtelijk is. Zo weten Google en je bezoekers meteen waar ze aan toe zijn en kunnen ze makkelijk vinden waar ze naar op zoek zijn. Om Google jouw pagina te laten begrijpen moet je denken aan bijvoorbeeld de titel tag van jouw pagina en de meta omschrijving. Ook kunnen bijvoorbeeld automatische interne links je helpen. Zorg er ook voor dat je zoekopdrachten simpel en begrijpelijk zijn, want men zoekt niet naar jouw zelfbedachte termen.

Allemaal te veel werk of geen tijd? Reedpleeg dan een doorgewinterde SEO tekstschrijver. Die neemt je website teksten bij de hand om ze zoekmachine vriendelijk te maken.

Wat ook een trend is is het gebruik van de stem. Voorheen typte men een aantal zoekwoorden in als zoekopdracht, maar tegenwoordig worden de apparaten steeds vaker bedient met de stem. Dit zorgt ervoor dat er gemiddeld meer woorden in de zoekopdracht zullen staan dan wanneer men dit typt. Het bestaat namelijk vaak uit een bepaalde vraag of een zin, in plaats van een aantal steekwoorden achter elkaar. Keywords waren voor SEO eerst heel belangrijk, maar tegenwoordig is het meer gericht op de spreektaal.

Ook afbeeldingen worden steeds populairder als het gaat om het opzoeken van bepaalde zaken door de bevolking. Afbeeldingen worden steeds meer en steeds vaker geĆ¼pload en ook Google kan ze steeds makkelijker herkennen. Dit geldt ook voor andere websites. Zo heeft Pinterest bijvoorbeeld de Pinterest Lens. Zo kan je bijvoorbeeld een afbeelding naar Google slepen waarna Google zijn database doorzoekt en plaatjes laat zien van de afbeeldingen die het best matchen. Je voert dus geen zoekterm in, maar je gebruikt een afbeelding om dingen te zoeken. Visual search wordt voor SEO teksten dus ook steeds belangrijker.